On the road! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Viv Pilet - WaarBenJij.nu On the road! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Viv Pilet - WaarBenJij.nu

On the road!

Blijf op de hoogte en volg Viv

23 April 2018 | Australië, Magnetic Island

Het was tijd om naar Townsville te gaan na een paar dagen Cairns. Toen we bijna in Townsville waren vroeg de bus chauffeur aan iedereen waar ze heen moesten om ons de weg te wijzen. Hij had de weg niet aan mij verteld omdat ik maar met andere mensen die ook in dat hostel zaten mee moest lopen haha. Dit was het begin van mijn vriendschap met Emily & Fodie. Twee meisjes uit Engeland die de volgende dag ook naar Magnetic Island zouden gaan. We verbleven daar ook in hetzelfde hostel dus het was een en al feest. Toen we in Townsville aankwamen liep er bijna niemand op straat. Het was zo raar om na alle drukte, vele mensen en werkende sfeer uit Brizzy in allemaal kleiner stadje te komen. Het hostel in Townsville was heel sjiek de friemel. Het is het beste hostel in heel Aussie!! Ik sliep op de top floor met zwembad, bar en chill ruimte. Ook al woon ik niet meer met Jessy, ik spreek dr nog heel veel. Zo ook in Townsville. Ik had dr laten weten hoe leuk het hostel was en wat ik de komende dagen van plan was. Toen ik haar een filmpje stuurde van hoe lux het was, antwoorden ze dat Marc & Nils (beste vrienden uit Brisbane) ook in dat hostel zaten. Ik meteen Marc geappt en het bleek dat ze 10 deuren verder zaten! En 10 minuten laten zaten we bij het zwembad te chillen haha. Ik had ze bijna een maand niet gezien en het was meteen weer zo gezellig als het was in Brisbane. Zonder dat je het door hebt mis je dingen heel snel. Dingen die voorheen 'normaal' waren en nu niet meer zijn. De volgende ochtend zijn we met zn drieeen gaan ontbijten en gingen zij verder met de auto en ging ik met de boot naar Maggie. Het was zo fijn om hun weer te zien. We hebben meteen plannen gemaakt voor deze zomer. Zij komen naar Amsterdam met de auto en nemen mij mee terug naar Bern :)))))!!
Op Magnetic Island heb ik de eerste dag niet zo veel gedaan. In de avond was dr party bij de beach bar en was het Girlsnight dus alle jongens moesten jurken aan haha. Het was heel gezellig. De volgende dag had ik met Emily & Fodie een auto gehuurd en hebben we het hele eiland rondgereden. We hebben veel gewandeld, watervallen bezocht, sunset gekeken op een berg, wallabies gespot en hebben die avond film gekeken in E&F hun nieuwe hostel. In townsville had ik wel echt de kutste roomies die je ooit kan bedenken maar daar was ik na twee nachten weer vanaf, top! De laatste dag hebben we nog een paar wandelingen gemaakt en bays bezocht en zijn weer terug gegaan naar Townsville. Mijn roomies waren hier echt mega gezellig en vond het jammer om de volgende dag alweer weg te moeten gaan maar een van de grootste tours stond al op me te wachten in Airlie Beach. Vanuit Townsville had ik de bus om 06.15, genieton... Aangekomen in Airlie Beach had ik een briefing voor mijn zeilboottocht voor de volgende dag. Twee nachten op een vrij grote boot met 24 andere :) In het begin is het altijd een beetje ongemakkelijk met een nieuwe groep omdat je iedereen nog niet echt kent maar na een paar uur was het meteen al gezellig. Dr waren nog 2 andere Nederlanders uit Amsterdam haha, toevallog. Voor de rest waren het veel mensen uit de UK en Duitsland. Dat is tijdens al het reizen trouwens het geval. Sommige mensen beginnen zelfs in het Duits tegen me te praten en vinden het raar dat ik dan geen idee heb wat ze zeggen haha. De eerste dag hebben we meteen gezeild en zijn we gaan snorkelen. Rond de Whitsunday eilanden is het nog steeds Great Barrier Reef. Het koraal was weer heel mooi maar het zicht was niet meer dan twee meter dus dat was even balon. Die avond hebben we een amazing sunset gekeken. Op een boot waar je niet af kan leer je mensen heel snel kennen en het was een hele grappige combinatie van mensen. Wel merk ik dat koppels alleen maar met zn tweeen chillen en eigenlijk niet geinteresseerd zijn in praten met andere peeps. Dr waren een paar mensen ook alleen en dat dan wel weer heel chill. Het was met slapen wel even wennen om de hele tijd heen en weer te schommelen ahah. De volgende ochtend hadden we een hele fijn wekker. Om 07.00 was een van de crew members die riep: WAKY WAKY en de Captain knalde de motor van de boot aan haha subtieeeeel! We waren al vroeg onderweg naar Whithaven Beach. Na een korte wandeling waren we er. Het was echt een heel mooi uitzicht over de Whitsunday islands. De zee was super blauw en doorzichtig. Op een gegeven moment begon het zo hard te regen dat je niet verder kon kijken dan 10 meter. Iedereen bleef in de zee omdat het daar warmer was dan in de regen staan haha. Terug op de boot hebben we geluncht en zijn we naar de volgende snorkerspot gegaan. Helaas was ik ondertussen even op bed gaan liggen en zonder dat ik het wist was ik in slaap gevallen haha oopsie. Die avond hadden we het weer bere gezellig en hebben we naar de sicke sterrenhemel gekeken. De volgende dag nog eerder op en gingen we op schildpadden tour. Tijdens het snorkelen was weer weinig te zien maar op het moment dat we op het kleine bootje naar de zeilboot vaarden, kwam er eentje voorbij! Het was ook echt een grote! Na de vroege duik, zijn we naar huis gaan zeilen. Het zeilen was tot nu toe heel rustig geweest maar vandaag stond er veel wind. Je merkte aan de crew dat ze helemaal blij waren. Toen we op heftiger water kwamen kantelde de boot en was een kant bijna de hele tijd in het water. Het was heel spannend maar na een tijdje was het heel leuk. Iedereen en alles vloog alle kanten op haha. Terug in Airlie Beach was het heel fijn om weer te douchen na die paar dagen zout water bad haha. Die avond was er een afterparty en hebben we met zn alle gegeten. Voor een paar gratis bier hebben we ook nog karaoke gezongen hahaha. We stonden met ongeveer 20 man van onze crew op het podium en de hele bar stond op zn kop. Iedereen stond mee te schreeuwen op stoelen en tafels. We hadden natuurlijk wel tactisch gekozen dat wij niet te veel te horen waren. Iedereen kent 'Wonderwall' dus dat werkte top haha!
De volgende ochtend moest ik vroeg op om te gaan SKYDIVEN...?!?!?!? Ik zeg al sinds het begin van januari dat ik dit ga doen en toen heb ik het gewoon geboekt maar had dr nog niet over nagedacht dat ik uit een vliegtuig zou gaan springen haha oops. Ik werd alleen een beetje zenuwachtig toen ik las dat ik een verzekering kon afsluiten op het moment dat ik naar het ziekenhuis moest. Voor 30 dollar en de zekerheid heb ik dat toch maar gedaan haha. Niet dat als ik op de grond zou vallen nog zou leven maar goed dat ter zijde. In de bus naar het vliegveldje ontmoette ik drie Nederlandse gasten. Heel chill! Mijn begeleider was Dave en Dave hing nog ergens in de lucht op het moment dat ik voorbereid werd op mijn sprong. Dave was een hele chille Australiër, die acht sprongen per dag deed!!! Nja goed, ik was er ondertussen helemaal klaar voor. Ik ben de hele tijd niet echt zenuwachtig geweest omdat ik er gewoon heeeeeul veel zin in had. Ik was de eerste die in het vliegtuigje mocht, het vliegtuigje was zo klein trouwens! We pasten dr met 17 mensen net in. Dave checkte heel vaak of het nog goed met me ging of dat ik ondertussen al in mijn broek aan het plassen was. Toen ik dacht dat we de goeie hoogte bereikt hadden hoorde ik de piloot zeggen: 5 minutes, first jump. Ik weet niet hoe maar we gingen nog ff flink wat verder omhoog. Omdat ik de eerste was die in het vliegtuig ging, was ik ook de laatste die sprong. Ik zag iedereen voor me dr uit springen. Wajow dat gaat zo snel achter elkaar. Wat ik ook niet bedacht had was dat je natuurlijk ook naar de zijkant valt omdat dat vliegtuigje verder vliegt. Toen was het mijn beurt. Het was echt wel hoog toen ik op het randje zat haha. Ik had van tevoren niet opgezocht hoeveel kilometer 150000 foot was dus ik had ook echt geen idee. Dave vertelde me dat ik mijn benen tegen het vliegtuig moest klemmen en mijn hoofd op zijn schouder moest leggen. 'Here we go!' Fack daar ga ik! En wauw, wat was dat vet! Voor een minuut zweef je in de lucht, besef je eigenlijk niet dat je uit een vliegtuig gesprongen bent (?!?!) en op het moment dat de parachute uit vouwt ben je net een vogel! Het uitzicht was echt bizar mooi! Je kon bijna alle Whitsunday Islands zien liggen, blauw water, het strand en heel veel groen. Ik mocht die parachute ook nog zelf besturen :) Deze skydive was zo unreal en by far een van de vetste dingen die ik ooit gedaan heb! Het is zo lastig om uit te leggen hoe het voelt omdat je het alleen met skydiven kan beleven. Ik ben super mega blij dat ik het gedaan heb :) De adrenaline kick was ook echt bizar daarna haha, ik kon alleen maar heel enthousiast reageren op alles en lachen!
De volgende dag was het wachten tot s avond de nachtbus naar Rainbow Beach ging. Het was echt een hele zure reis maar ja wat wil je als je van 19.00 tot 10.00 in een bus zit?!
Nou, aangekomen in Rainbow Beach was dr echt helemaal niks te doen! Haha, het stadje was letterlijk een kant van de straat met winkeltjes en dat was het dan. Je merkte hier nog erger dat het een dorpje was waar iedereen alleen kwam voor Fraser Island. Het strand was wel mooi! Ik keek echt heel erg uit naar de Fraser tour. We hadden die middag een briefing en ontmoette ik de mensen waarmee ik in een auto zou zitten. Haha, het was zo awkward in het begin maar dat hoort dr bij i guess. Mijn kamergenoten waren ook heel chill. Een duitse tweeling ging dezelfde tour doen als ik maar zaten in een andere auto :( bammur.... De volgende ochtend was iedereen ziek excited! Het was vet lekker weer, iedereen was heel chill en was klaar voor een nieuw avontuur. We hadden 4 mensen in onze auto die konden rijden en een jongen uit Zweden was DJ. We hadden een battle welk land betere DJ's had Zweden of Nederland. Toen bleek dat NL gewonnen had, mocht ik ook wat pokkoes draaien. Toen we aankwamen op het eiland was het heel gek om op zand te rijden ipv een weg. We hadden een 4wheel drive en mochten dr mee door het water en zieke dingen doen, sicke shieet. Elke dag hebben we super mooie meren gezien. Lake Mcenzie bestaat alleen maar uit regenwater omdat het boven de zeespiegel ligt en er helemaal geen rivieren naartoe stromen of iets. Het was heel helder en echt prachtig! Ook zijn we naar Lake Wabby, Eli Creek en Indian Heads geweest. We hebben elke avond zelf gekookt, gehangen, bier gedronken en naar de sterren gekeken. Het was zo ontzettend leuk dat ik het heel stom vond om na 3 dagen dag te zeggen tegen een aantal mensen.
Na Rainbow Beach stond Noosa op het programma, yeeeww! Ik keek heel erg uit om weer naar Noosa te gaan!

Hoe is het daar in Nederland? Genieten jullie ook zo van het lekkere weer?

Dikke kus vanaf de andere kant van de wereld!

ps. dr word alweer hard gewerkt aan de volgende :)

  • 23 April 2018 - 08:18

    Jannet:

    Lieverd wat is het weer een feest om jouw avonturen te lezen.Alles even leuk en mooi. Wat een wereldtijd heb jij!lfs

  • 23 April 2018 - 14:13

    Toon En Bianca:

    He Viv
    We vinden je avonturen heel leuk om te lezen en ze zijn heel vrolijk geschreven.
    We kijken uit naar de volgende!
    Veel groetjes van je neefje Toon uit Amsterdam en Bianca!

  • 24 April 2018 - 14:12

    Leo:

    He Viv, wat een reis!! Forget about us; be there!! Or stay there!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viv

Heeej!! Ik schrijf hier al mijn avonturen over mijn tijd in Aussie en Nieuw Zeeland :) Have fun! X

Actief sinds 10 Jan. 2018
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 5587

Voorgaande reizen:

05 Januari 2018 - 01 Juni 2018

AUSSIE & NZ

Landen bezocht: