Zelf reizen....?! Helup?! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Viv Pilet - WaarBenJij.nu Zelf reizen....?! Helup?! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Viv Pilet - WaarBenJij.nu

Zelf reizen....?! Helup?!

Blijf op de hoogte en volg Viv

29 Maart 2018 | Australië, Cairns

Vandaag is de dag dat ik naar Cairns vlieg! Dit is de eerst keer dat ik helemaal zelf (!!!) mijn vlucht boek en alles zelf moet regelen. Kreeg dr helemaal stress van, haha. Het boeken ging makkelijker dan ik had gedacht en was zo gepiept. Voor in checken gelden hetzelfde. Maar toen kwam de dag des oordeels.... Ik wilde uitchecken in S1 toen er opeens 7 nieuwe mensen waren die in moesten checken. Ik heb 45 minuten gewacht totdat ze mn kamer konden beoordelen of het schoon genoeg was. Ik had gepland om om 10.00 weg te gaan maar omdat ik zo lang moest wachten, ging dat hem niet meer worden. Er was een ander meisje van EF die ook ging vliegen en vroeg of ik mee ging met hun Uber. Jaaa dikke prima, minder doekoes dan taxi en sneller en goedkoper dan de trein :) Maar omdat Linda nog een vriend gedag wilde zeggen moesten nog ff 5 minuten wachten. Die 5 minuten bleken 20 te zijn en ik begon het een beetje benauwd te krijgen. Finally, kwam die jongen net zn bed uitgerold om Linda dag te zeggen. Toen ik op de airport was moest ik apart mijn skateboard inchecken. Ik had gehoopt dat de 20 kg die telde voor de bagage die ik had ingecheckt misschien ook zou gelden voor mn board maar dat was niet het geval. Mijn backpack was op de heenweg 16 kg dus ik dacht dat dat wel los zou lopen tot het moment dat ik zag dat het 21 kg was geworden. Ik vraag me nog steeds af wat dr gebeurd is haha. De mevrouw achter de balie heeft met echt dik gematst want ik mocht mijn tas en mijn board meenemen zonder extra te betalen :) !! Voor de douane heb ik dag gezegd tegen Linda en was het tijd om in mijn eentje op pad te gaan. Of toch niet..? Hidde, jongen van EF, gaat heeeul toevallig exact hetzelfde doen als ik haha. En we zitten in dezelfde vlucht. Nadat ik een goeie airport koffie had gescoord, kwam ik Hid meteen tegen haha. De maatschappij waar we mee vlogen, is een hele goedkope en stomme dus we moesten onze handbagage wegen. Mijn handbagage was 2.8 kg te zwaar... oopsie! De stewardess vroeg nog aan me of ik het naar 7 kon brengen maar dat vond ik een beetje te enthousiast dus moest ik betalen. Ondertussen in het vliegtuig, zat lekker met mn oortjes in en wie zie ik komen aanlopen, Hidde hahah. Ja, we zaten ook nog eens op dezelfde rij! Voor de rest prima vlucht. Er was voorspelt dat er een ziek heftige storm zou komen in het noorden van QLD. Een die in 44 jaar nog nooit zo heftig geweest zou zijn, helup!! Ik was al helemaal van plan een regenjas, bergschoenen en afrits broeken te kopen. Maar dat was helemaal niet nodig! Toen we het vliegtuig uit stapte was het 10 keer lekkerder weer dan in Brisbane haha. Het hostel is van dezelfde company als in Byron maar deze is echt veel beter! Ik heb meteen boodschappen gedaan in een super grote shopping mall. Zo een uit Amerikaanse films haha.
Maandagochtend moest ik vroeg omdat ik opgehaald zou worden voor een waterfall tour. We reden in een bussie met 13 andere naar regenwouden en watervallen iets meer dan een uur buiten Cairns. Als eerste gingen we naar een rivier waar een geest in zou zitten met een heel verhaal over vroeger erbij haha. Het was heel magisch omdat het heel rustig en mooi was. Hierna reden we naar de Josephine Falls voor een ochtend duik. De waterval is heel lang maar er was een gedeelte wat als een glijbaan was gevormd door het water. We moesten eerst door het meer wat voor de glijbaan lag, koudddddd!! Daarna kon je of op je billen, buik, whatever naar beneden of met George de opblaas zwaan haha. Het was echt heel leuk om te doen! Iedereen was meteen wakker door het koude water haha. De derde stop was Millaa Millaa Falls! Het was zo mooi! Een grote waterval en onze guide vertelde dat daar veel shampoo reclames worden opgenomen dat een vrouw dan een hairflip naar achter maakt dus het idee was natuurlijk dat wij dat ook gingen doen. Naja, Nic was heel goed in overtuigen dus Cristina en ik hebben dat ook gedaan en ik wacht nog op het resultaat. Misschien kan ik terug in NL een baantje bij Andrelon Extra Krul fixen haha. Samen met Aaron & Ross, twee jongens uit Engeland, hebben we achter de waterval gestaan. Dat blijft zo vet en zo veel water! Hierna gingen we naar nog een andere waterval, ik was van plan niet weer te gaan zwemmen omdat het de hele tijd zo ontzettend zo koud was. Maar toen was er een plan om in een kleine grot achter de waterval te gaan, en ja toen moest ik natuurlijk wel! En met klein bedoelde ik ook echt klein. We pasten dr eigelijk helemaal niet met 8 man in maar goed dat maakte niet uit. Het was heel zwaar om tegen te stroming in te zwemmen en toen ik 'binnen kwam' stond ik nog half onder de watervalm en had ik echt het idee dat ik niet kon ademen haha klinkt nu heel dramatisch maar viel heel erg mee. Ik had me gewoon een net iets andere grot in gedachte voorgenomen. Goed, daarna gingen we naar een hele coole boom. Het waren eigenlijk 4 bomen die samen gegroeid waren. Een paar waren omgedonderd op een andere boom en die zijn toen een ziek grote boom geworden. Dr stond nog wat leuks op het programma, vogelbekdieren spotten! Bij een vogelbekdier moest ik meteen aan Perry denken van Phineas and Ferb. Het was heel uitzonderlijk, maar we hebben dr twee tegelijkertijd gezien. Je moet dan naar belletjes zoeken en hij komt dan vanzelf naar boven om weer adem te halen. Het zijn echt hele schattige beestjes, ze zijn ook veel kleiner dan ik had gedacht. Als je goed keek, kon je ze helemaal buitenadem zien zijn. Als laatste stop gingen we naar een heel rustgevend meer. Het zou Australië niet zijn als niet ook daar kroko's zouden zitten! Het was heel leuk om deze tour te doen. Bijna iedereen was alleen aan het reizen en stond heel open voor nieuwe mensen leren kennen. Hierdoor was de hele groep meteen je mattie. De guide, Nic, was ook echt heel leuk, hij voelde heel goed aan wat er aan de hand was en maakte het heel gezellig! Ik heb genoten!
De volgende dag stond The Great Barrier Reef op het programma. Vroeg uit de veren om om 08.00 in de haven te zijn. Haha, een van de jongens van de chasing waterfall tour ging ook op deze boot. Wat is Cairns toch klein ;) Waar we gingen snorkelen was 70 km uit te kust dus het was nog 1,5 uur varen. We lieten het regenachtige Cairns achter ons en gingen richting de zon. Ik was ondertussen matties geworden met een meisje uit Duitsland (ze lijk heel erg op Martien haha) en een meisje uit Engeland & die jongen natuurlijk. Op de eerste snorkel plek bleven we meer dan een uur. Je kon wel merken dat veel koraal verwoest was maar de delen die nog leefden waren heel mooi. Naast koraal waren er natuurlijk ook heel veel verschillende soorten vissen. Rond de boot zwommen vaak grotere vissen die heeeeul dichtbij kwamen hihi af en toe wel een beetje spannend maar ze zwommen nooit tegen je aan. De tweede snorkel plek was net zo mooi! Het was zo bijzonder om te bedenken dat ik echt aan het snorkelen was bij de Great Barrier! Soms vergeet ik even dat ik in Australie bent omdat ik vooral omringt ben door Europeanen. Het was erg indrukwekkend! They dont call it GREAT for no reason :) Het was een hele vette dag!
Voor de rest was het heel erg wennen Cairns. Alles was veel kleiner en de sfeer was anders. In Cairns heb ik de eerste avond gegeten met 7 andere studenten van EF die er voor een weekend waren. Het was heel fijn om de eerste dag van zelf reizen toch met mensen te zijn die ik kende. Josephine was een van mijn betere vriendinnen uit Brizzy en zij was op dat moment ook in Cairns. We hebben die avond bier gedronken en zijn moest haar vlucht midden in de nacht halen. Het was heel leuk om haar weer te zien!
Het was tijd om naar Townsville te gaan na een paar dagen Cairns.

De volgende blog is al in de maak!

Joeee!

X

  • 29 Maart 2018 - 16:13

    Leo:

    He Viv, Je enthousiasme werkt aanstekelijk! En, alleen en toch nooit alleen. Enjoy!

  • 01 Mei 2018 - 15:46

    Ruub:

    Drakie!! Wat een spannend verhaal met die grot en waterval! En wat bijzonder dat je daar hebt gesnorkeld. Zie het helemaal voor me! Dikke bofkont, geniet! Liefs en een dikke dikke zoen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viv

Heeej!! Ik schrijf hier al mijn avonturen over mijn tijd in Aussie en Nieuw Zeeland :) Have fun! X

Actief sinds 10 Jan. 2018
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 5590

Voorgaande reizen:

05 Januari 2018 - 01 Juni 2018

AUSSIE & NZ

Landen bezocht: