Surfchickie? YEEEEW! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Viv Pilet - WaarBenJij.nu Surfchickie? YEEEEW! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Viv Pilet - WaarBenJij.nu

Surfchickie? YEEEEW!

Blijf op de hoogte en volg Viv

01 Mei 2018 | Australië, Byron Bay

Aaaah Noosa!! Dit is tot nu toe een van mijn lievelings! Het is zo fijn hier! De mensen zijn super chill, het hele dorpje (zeker wel twee straten groot) bestaat uit leuke winkeltjes en cafeetjes, dr zijn heel veel surfers (meesten tikken de echte bejaardheid bijna aan haha). In het begin was er een beetje gedoe met een hostel vinden maar na drie keer proberen ben ik uiteindelijk bij Nomads beland. Mijn kamer was elke dag anders waardoor ik noooog meer mensen ontmoette. De eerste avond wilde ik voor het eerst boodschappen gaan doen en toen zag ik Mike opeens!! Hij wist in Brisbane nog niet waar ie heen ging reizen dus ik had niet afgesproken om hem ergens te meeten ofzo, super toevallig! Ook waren er twee jongens van Whitsundays & Fraser die ook in hetzelfde hostel zaten #kleinewereld. De eerste volle dag in Noosa heb ik een wandeling van drie uur gemaakt langs de kust en terug door het regenwoud. Ik was helemaal alleen in het bos en de natuur was heel bijzonder. Het werd heel knus toen het hard begon te regenen en ik met mijn paraplu (die ik van Marc+Nils gekregen had) daar liep. Die avond vroeg een meisje of ik dr kon helpen met het openen van dr blikje (wat uiteindelijk helemaal niet gelukt is) maar ik had een surf trui aan dus ze vroeg of ik surfte. Nja hoppa, ik ging die ochtend daarna met haar surfen haha. Ze kwam uit het franse deel van Canada en was echt super relaxed. Heb een paar groene golven te pakken gekregen. Haha, een was met een sprong van ongeveer een meter en mijn landing was niet echt briljant waardoor ik lekker in de wasmachine kwam. Die avond was er een party gaande in mijn kamer. Ik heb nog nooit gehad dat iedereen elkaar zo erg mag en we een fissa konden bouwen in onze kamer. We waren in hele korte tijd een soort familie geworden. Ik zat er al het langs dus ik was huisbaas en drie engelse lads waren de ouders en twee jongens uit Denemarken 'kleine jongens' hahaha. Een van die Denen werd ook Justin Bieber genoemd, nja het was echt heel gezellig en was best jammer om weg te gaan maar Brisbane stond voor de deur.
Het was heel gek om weer in Brisbane te zijn! Mijn instelling was, vroeg opstaan om zo veel mogelijk te zien en te doen. Maar toen ik eenmaal op straat liep, besefte ik me dat ik dr twee maanden gewoond heb en het niet echt meer nieuw is hahaha. De eerste dag heb ik een beetje gechilld bij de rivier en in de avond ging ik met Floor naar een pannenkoeken restaurant, waar we nota benen bediend werden door een jongen uit Aussie die half Nederlands was. Hoe toevallig wil je het hebben. Het was heel chill om Floor weer te zien :) een maand is toch best een tijdje.... De volgende dag zijn we naar het science festival geweest. Het was iets meer een kinder event dan we gedacht hadden. De grote mensen presentaties waren allemaal vrij prijzig, spijtig! Die middag zijn we goedkoop gaan lunchen en naar de bios geweest. Het was ondertussen 3 maanden geleden dat ik naar de film was geweest. In Australië naar de film was een hele nieuwe ervaring want de hele zaal leefden mee met de film. Het hostel was ook heel chill. Op het dak was een zwembad en kon je uitkijken over een heel groot deel van de rivier met alle bruggen etc. Het gekke was wel dat alle mensen van EF er niet waren. Het was net vakantie dus iedereen was meteen gevlogen. Na een paar dagen ging ik weer op pad.
Hmmm its Byron Bay time! Het hostel waar ik verbleef was echt luuuuuuxe! Ik was automatisch geüpgradede naar een kamer met sjieke badkamer. Nou je wil echt niet weten hoe blij ik daarvan werd. Nu met reizen merk ik heel erg dat de kleine dingen zo'n groot verschil maken. Je hebt eigenlijk helemaal niet door dat je veel dingen mist, totdat je ze weer hebt haha, als je snapt wat ik bedoel. Ik zat op de kamer met hele chillen mensen. Een Nederlander uit Utrecht en hij was bekend met BRANIE! Het was een hele chille week. Elke ochtend vroeg op, ontbijten, naar het strand, naar Byron. De sfeer is daar zo chill! Dr zijn veel leuke winkeltjes, cafeetjes, muzikanten op straat en strand :) ultieme vakantie gevoel! In het hostel was er een gratis kaas en wijn avond. Nou bij het woord kaas had je me al maar ik ben natuurlijk ook een backpacker dus gratis klonk ook niet verkeerd. Ik weet nog goed dat Anna voordat ik weg ging zie: jaa viv, geniet hier nog maar even van de kaas want dat hebben ze daar niet hoor. Waarop ik antwoord: ah joh, ik ga naar Australie, daar hebben ze echt wel kaas, dr zijn daar super veel koeien. Nou ik heb het geweten, de kaas hier is een soort plastic en smakeloos. Of je moet 20$ lakken voor een klein stukje Zwitserse kaas, hmm ik weet het niet. Goed, terug naar de kaas en wijn avond. Ik zat aan tafel bij een stel van ongeveer 65. De vrouw van het stel had lang blond haar en surft nog, fantastisch toch?! Haar motto was: when you stay close to the music, you will always stay young. Die ga ik onthouden!
Op vrijdag begon mijn surfkamp. Ik werd opgehaald door Mojo staffers en op het moment dat ik met ze aan het praten was dachten andere mensen dat ik ook bij de staff hoorde omdat ik dr als een surfgirl uitzag, haha score! Ik had meteen mijn eerste les met twee nederlandse jongens, wat echt hilarisch was. Die middag ging ik voor het eerst naar het mojo kamp. We sliepen in teepees en die waren binnenin een ander hostel, the art factory. We gingen die avond met iedereen uiteten. Toen we aankwamen bij het restaurant kwamen ze er achter dat alles dicht was omdat het goede vrijdag was. We hebben bij het hostel gegeten en zijn daarna nog naar het Beach Hotel geweest. Dit was een bar/club en door goeie vrijdag ging dit ook om 22.00 dicht...
De vier dagen in Byron heb ik elke dag twee uur gesurfd! Alle mensen op het kamp waren heel gezellig en ik kon het ook heel goed vinden met de staffers :) We hebben veel op het strand gehangen, naar gitaar muziek geluisterd, gedanst en geluld → het leven gevierd :)! Ik heb vier dagen intens genoten!
Op het moment dat ik Brizzy verliet had ik een beetje een naar gevoel in mijn buik omdat ik zo'n leuke tijd had gehad en ik wist dat ik dat nooit nog precies zo zou hebben. Dit gevoel had ik ook toen in weg ging uit Byron. Aan de andere kant was het ook dubbel want ik wist dat na Byron Spot X zou komen en hier heb ik al sinds eind januari naar uit gekeken!
Dinsdag was het weer tijd om verder te gaan :) Ik heb tijdens het reizen langs de oostkust nog nooit zo'n volle bus gehad. Elke (?!) plek was bezet! Bijna iedereen in die bus ging naar Sydney en gelukkig hoefde ik maar drie uur tot Woolgoolga. Eenmaal aangekomen op het kamp, voelde het meteen weer super fijn. Dit keer sliep ik in een huisje achter de surfschool. Suuuper chill, kon ik gewoon zo om 06.15 uit mijn bed naar de wetties rollen haha. Elke avond als ik naar mijn huisie liep kon ik nog even genieten van de sicke sterrenhemel die ik perfect kon zien vanaf mijn veranda. De tweede dag heb ik meteen hele leuke mensen ontmoet! Ik wil julllie graag voorstellen aan Inge (ze komt uit een plaatsje dichtbij Eindhoven), Casper (hij komt uit Breda), Jonathan (woont in Canada), Svea (ze woont in een plaatsje dichtbij Keulen) en David en nog een groepje andere Nederlandse chickas. Dit zijn de mensen waarmee ik afwisselend twee weken mee gehangen heb. Inge, Svea en Casper zijn mn hardcore matties! De eerste vijf dagen kregen we algemene lessen die iedereen moet volgen. De meeste mensen zijn op kamp voor 3 dagen of zelfs korter maar wij bleven allemaal ongeveer even lang :) De laatste week mochten Inge en ik mee surfen met academy. Je zit bij academy als je instructeur wilt worden of langer dan een maand bij MOJO zit. Deze surfers 'verdienen' het dus om de beste golven te krijgen. Dat betekend wel dat je om 06.00 je nest uit moet. Snel een bakkie havermout naar binnen werken en dan om 06.30 op het strand zitten. Het eerste half uur krijgen we theorie over verschillende aspecten van surfen zoals stromingen, hoe je het beste naar de back kan komen, je timing met green waves en wat je het best kan doen als je in gevaar bent. Natuurlijk is je pop up en take off ook mega belangrijk dus hebben we daar ook veel aandacht aan besteed. Ik vond het echt wel spannend om naar de grote golven achter te gaan. Maar ik had de white wash en reef vormden golven nu ook wel een beetje gehad. Je werd een beetje in het dieper gegooid maar goed hahahah woordgrap. Sommige dagen was het enorm groot dat alle instructeurs zelf niet konden wachten om te gaan haha. Ze werden allemaal echt mega enthousiast. Het was echt sick om hun te zien surfen! Sommige van hun surfen al sinds ze 10 zijn ofzo dus het niveau ligt echt hoog! Dr zitten toch ook wel voordelen aan vroeg opstaan. De zonsopgang is echt heel erg mooi, je hebt de hele dag om andere dingen te doen en je voelt je door de koude zee super fris en fruitig. Mijn ritme zag en ongeveer zo uit: 06.00 opstaan, 06.30-08.30 surfen, na surfen voor de tweede ronde ontbijten want die gaat om 09.00 dicht haha, 09.30-12.30 chillen, 12.30 lunchen, 13.30-15.30 expression session (tweede keer surfen), na surfen in de rij voor de douche en dan om 18.30 avondeten en daarna bier drinken en chillen. Elke avond was er ook een andere activiteit haha ah wat heb ik gelachen. Ik heb in die twee weken denk ik het record chillen neergezet want wauw wat heb weinig gedaan haha. Je loopt een beetje over het strand, dan drink je een bakkie koffie met die, dan weer ff longboarden, dan kom je weer iemand anders tegen en dan ga je met z'n alle hangen en lullen, nja en dan kan je weer in de rij voor eten haha. Aaaah, wat was zo fijn!!!! Het was heel chill dat het gewoon altijd gezellig was, het waren super fijne mensen. POSITIVE VIBES Ik heb echt zo gelachen met Inge hahaha. Ohja en over Svea: ik heb haar voor het eerst ontmoet in Airlie Beach omdat we in hetzelfde bunk bed sliepen. Daarna kwam ik haar overal de hele tijd tegen maar had ik nooit meer met dr gepraat dan hey hoi hoe gaat het? maar op surfkamp heb ik dr echt goed leren kennen en het was echt hilarisch. Ik was een beetje bang dat het moeilijk zou worden om in eentje naar surfkamp te gaan want ik merkte wel dat iedereen met een groep was, of in iedere geval met zn tweeen/drieeen. Goed, na dag twee had ik dus al mijn eigen squad. En wat ik ook merkte is dat het mensen ook opvalt dat je langer blijft. Op het moment dat een instructeur aan je vraagt of ik ondertussen niet al onderdeel uitmaakt van het meubilair weet ik dat het goed zit haha. Na een paar dagen voelde het echt al zo thuis! Ik voelde me hier heel erg op mijn plek. Iedereen is super chill met elkaar! De laatste paar dagen gingen al een vrienden zo'n beetje weg dus voelde het voor mij een beetje raar. Ik had hierdoor niet echt de behoefte om nog veeeeul langer te blijven. En het feit dat ik waarschijnlijk wel terug ga om daar academy te doen en tegelijkertijd te werken troosten ook een beetje. Ik heb hier de tijd van mijn leven gehad en heb nu al (twee weken later) heimwee. Dit kamp is totaal hoe ik me Aussie had voorgesteld. Je merkt het waarschijnlijk al, ik zou echt drie honderd blogs kunnen schrijven over Spot X haha. Ik zal jullie nog wel meer vertellen als ik weer terug ben.
Het is weer tijd om naar de grote stad te gaan! Ik had echt geeeun idee wat ik me van Sydney moest voorstellen. Ik had 'gelukkig' een treinreis van 9 uur om daar over na te denken. Ik ging samen met een andere Casper naar Sydney. Deze Casper komt ook uit Amsterdam en wilde misschien bij Mojo Spot X gaan werken. Het was echt zo toevallig, hij is opgegroeid bij Rub om de hoek en kent Jason uit De Italiaan #kleinewereldagain. Gedurende negen uur in de trein verwacht je wel dat het landschap misschien 1 centimeter veranderd maar dat was hier zeker niet het geval. Als je vanuit Amsterdam de TGV neemt voor negen uur zit je ongeveer midden Spanje maar hier ben je dan net in Sydney haha. Het landschap was heeeeul groen en veel bergen en nog meer groen en nog meer bergen haha. Het was erg mooi maar na uur 5 had ik wel een beetje gezien... In de trein leerden we een hele lieve oude vrouw kennen die 10 uur in de trein zat om haar familie te bezoeken :) We zouden om 20.00 aankomen in Sydney en Svea en ik hadden samen een hostel geboekt dus dat was weer bere gezellig. Casper en ik hadden vet veel honger dus we zijn naar de chinees gegaan. Mijn hostel lag aan de rand van Chinatown dus dat moest helemaal goed komen. Het was echt hilarisch, je moest je eigen bier kopen, meenemen en dan wel nog 2$ pp betalen om het te drinken. De tl verlichting maakte het alleen nog maar gezelliger haha en de plastic meeneem bakkies waren 0.30$. Dit is een ding wat ik sinds het begin van mijn verblijf hier nog steeds niet snap: ze recyclen maar doen dat niet met plastic dus alleen blikje, flessen en karton soms. Rub! ik denk dat je maar hierheen moet komen om dit probleem te verhelpen!!!
De volgende ochtend zijn Svea en ik vroeg op pad gegaan. We zijn naar de haven gelopen en daar stonden de Harbour Bridge en het Opera House op ons te wachten. Het was zo gek om dit nu in het echt zo dichtbij te zien in plaats van op tv of op foto's ofzo. Ook zijn we naar de Botanic Garden geweest. Als je in Sydney bent, kan je de Blue Mountains natuurlijk niet missen. Op zondag is hier een regel dat je 2.60$ betaald voor de hele dag met het openbaar vervoer. Sicke deal! In plaats van 160$ lakken om met een tour mee te gaan haha. We hadden gister bij het eten een meisje uit de UK ontmoet, Milly en zij is ook mee gegaan :) We wisten eigenlijk alle drie niet echt wat we moesten verwachten dus toen we aankwamen met de bus was het een hele grote, mooie verrassing! Je kon bijna helemaal rond kijken. Je keek in een dal maar rondom waren allemaal tafel bergen en natuurlijk de Tree Sisters! We hebben ongeveer 2.5 uur gewandeld en zijn aan het einde van de dag weer terug gegaan. Het was heel fijn om weer in de natuur te zijn en nieuwe dingen te zien.
De volgende dag hadden we bedacht om naar Manly te gaan. De ferry tocht hier heen bleek ook heel mooi te zijn had ik van vele gehoord :) Toen we in Manly aankwamen leek het net een klein dorpje in plaats van een deel van de stad. Het was zonnig, bandjes speelden op straat en het strand was in zich woeeehoeee! We hebben hier geluncht en zijn die namiddag weer met de boot terug gegaan naar het hostel. We hadden na deze dagen even een chill dag ingeroosterd om bij te komen van alle indrukken + het begon te regenen toen we naar Coogee wilden gaan dus we gingen weer terug naar ons bed haha. De laatste dag in Sydney hebben we besteed aan een kustwandeling van Coogee naar Bondi Beach. Een vriendin van Ellis (van hockey) was net in Sydney aangekomen en is met ons mee gegaan. Het was een hele mooie wandeling. We hadden heel erg geluk met het weer! Ohja, het weer is vanaf nu dus wel een beetje aan het veranderen waaaant ik heb in Bondi Beach een jas gekocht. In Sydney kan ik nog een korte broek aan maar een trui is wel nodig :( Melbourne wordt nog een stukkie kouder en Casper is in NZ en zei dat het ging sneeuwen. Nou, daar had ik me ff niet op voorbereid haha. Vanuit Sydney pakten Svea en ik de nachtbus naar Melbourne....

Er komt snel meer over Melbourne en het begin van Nieuw Zeeland :)

Geniet van jullie dag!

Dikke zoen!

X

V

  • 01 Mei 2018 - 15:56

    Rubie:

    Aaaaaaahhhhh!!! Wat heerlijk! Mag ik mee die academy volgen? Wat een droom plek klinkt die spot X! Helemaal zin om nu ook naar buiten te gaan. Super truper heerlijk wat je allemaal mee maakt. Ik kan niet wachten je weer te zien heel veel liefs en zoenen!

  • 01 Mei 2018 - 21:19

    Jannet:

    Fantastische verhalen viv. Heerlijk hoe jij aan het genieten bent.En zo leuk dat je zoveel verschillende mensen ontmoet en ermee optrekt.Kan nu al niet wachten op je blog over NZ........
    Veel liefs.

  • 06 Mei 2018 - 09:58

    Marieke:

    He nicht! Wat een toptijd, man. Zo fijn dat je het zo goed hebt. Heel veel plezier nog daar en in NZ. Een vriendin van mij woont in Nelson, Karin Bridges. En een dikke knuffel. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viv

Heeej!! Ik schrijf hier al mijn avonturen over mijn tijd in Aussie en Nieuw Zeeland :) Have fun! X

Actief sinds 10 Jan. 2018
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 5575

Voorgaande reizen:

05 Januari 2018 - 01 Juni 2018

AUSSIE & NZ

Landen bezocht: