Funky February 2.0 ;) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Viv Pilet - WaarBenJij.nu Funky February 2.0 ;) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Viv Pilet - WaarBenJij.nu

Funky February 2.0 ;)

Blijf op de hoogte en volg Viv

04 Maart 2018 | Australië, Brisbane

Dit is het vervolg van de blog hiervoor ;)!

Het einde van mijn EF avontuur begint al een beetje in zicht te komen... Mijn laatste EF trip zou Byron geweest zijn maar door het weer is het uitgesteld naar twee weekenden later (wanneer ik al achter kangoeroes aan het aan rennen ben in het noorden van Queensland). Ik baalde hier heel erg van omdat dat voor mij een beetje voelde als afscheidsweekend met al mn vrienden. Uiteindelijk ben toch nog met Sep gegaan. We zijn zaterdagmiddag vertrokken en kwamen maandagavond weer thuis. Wauw, byron was echt zo leuk! Het was ook zo chill met Sep. In het hostel hadden we al heel snel twee chille chicks uit Zweden ontmoet en een paar jongens uit Liechtenstein, Brazilië, Duitsland en Zwitserland waarmee we allemaal spelletjes speelden. Die avond zijn we met de helft van het hostel naar dezelfde club gegaan. Het heette Woody's en het was een surfers plek. Het was een geslaagde avond. Je merkt wel heel snel het verschil met de stad. In Brizzy gingen meestal om 00.00 naar Prohibition en waren we om 3 of 4 thuis. Hier moest je dr echt wel om 23.00 zijn en is het einde zo rond 2. Best chill om niet helemaal kapot te zijn de dag erna. Byron heeft heel veel leuke winkeltjes en mooie wandelingen langs de kust. Zondag hebben we met een vriend van Sep en zijn vrienden afgesproken om naar het lighthouse te gaan. Dit weekend was er ook een surf festival dus op de weg daarnaartoe zagen we allemaal tentjes met kleding en surfspullen. Ook waren er zo veel verschillende soorten surf boards!! Het was bloedje heet maar binnen een uurtje stonden we wapperend in de wind boven. Het uitzicht was heel cool. Je kon 360 graden om je heen kijken met aan de ene kant zee & strand en aan de andere kant heel veel groen. Vanaf boven zagen we heel veel dolfijnen! Die middag hebben Sep en ik goeie hamburgers met frietjes gegeten en op het strand gehangen. Die avond hebben niet heel veel gedaan. Maandag moesten we om 10.00 uitgecheckt zijn. Die ochtend wilden we naar een iets onbekender strand maar wel heel bekend onder surfers. Voor 20$ had ik een board voor de hele dag, dikke prima. Toen we aankwamen waren dr zo veel surfers! Met zijn 40e lekker op dezelfde lijn en allemaal voor dezelfde golf willen gaan. De golven waren niet echt fantastisch dus het was best zuur om goeie te vinden. De hele ochtend zagen we in de verte een school dolfijnen rond hoppen. Iedereen bevroor een beetje op het moment dat het volgende gebeurden. We lagen met zn alle te wachten op komende golven. Bijna iedereen zat op zn board en iedereen zn benen bengelden in het water. De school dolfijnen kwam ONDER ONS DOOR! Jaa, ziek toch?! Tussen ons popten ze op om lucht te spuiten en zwommen ze weer verder. Ze kwamen zoooo dichtbij. Ik zat rustig te chillen totdat ik opeens drie 2 meter lange dolfijnen onder me door zag gaan. Ooeeeee dat was echt wel even spannend, maar zo vet! Iedereen was 5 minuten daarna nog helemaal onder de indruk haha. Dit maak je niet zo snel mee :) Die avond zijn we weer naar huis gegaan. Dat was de eerste keer dat Jessy een weekend alleen in S1 was en ze vond het maar stilletjes. Hierdoor kon ze wel goed leren voor Cambridge examen. Ik was ook blij om weer met Jessy op een kamer te zitten in plaats van 5 random mensen haha. Het was in het hostel echt heel gezellig met iedereen daar niet van!! Toch fijn om weer naar 'huis' te gaan. Wat ik me dus laatst bedacht, ik draai heeul vaak muziek. Als ik op sta, als ik ga douchen, als ik ga eten noem maar op. Het liefst zing ik ook nog mee maar in een hostel kan dat natuurlijk niet haha. Dan zou iedereen helemaal gek worden. Naja goed, terug naar mijn interessante verhalen..
Woensdag was voor iedereen van Cambridge het examen. Die avond was tevens ook Jessy haar laatste avond. We hebben met zn alle gegeten en zijn naar Downunder geweest. Om 3.30 werd onze kamer nog een keer nagekeken of het wel echt school genoeg was. Om 4.00 zou Jessy dr transport dr zijn. We hebben met Mike, Floor en Ash gewacht totdat ze vertrokken was. Het was echt super stom om dag te zeggen tegen haar. We hebben het twee maanden zo leuk gehad. Ik had niet verwacht dat ik het zo goed zou kunnen vinden met mn kamergenoot. Iedereen was ook echt onder de indruk van hoe goed we matties zijn geworden. Er is een plan dat Jessy, Marc & Nils ergens dit jaar naar Amsterdam komen met de auto en mij en misschien ook Sep en Floor mee terug nemen naar Zwitserland. Super veel mensen van EF komen uit Zwitserland dus dat zou echt heel leuk zijn om hun dan allemaal weer te zien! Sowieso komen er zo veel mensen naar Damkso, gezellig!
Donderdag was mijn laatste dag om uit te gaan. Het was bere gezellig!! Vrijdag was mn officiele laatste dag op school en dat kon ik natuurlijk niet missen. We hebben de hele dag leuke dingen gedaan en aan het einde was er een graduation. Er gingen in totaal 5 mensen weg uit mijn klas en dr zijn er best veel naar Cambridge overgestapt dus het wordt langzamerhand weer rustig in huizen EF Brisbane.
Het is heel gek om uit Brizzy weg te gaan. Voor de afgelopen 2 maanden is het mijn thuis geweest en heb ik het ook echt mn thuis gemaakt. Om nu zo veel vrienden en goeie herinneringen achter te laten is best stom. Vrijdag heb ik met Sep en Floor gegeten en besefte we dat we nog de enige 3 waren met Mike. Ik denk niet dat ik per se langer in Brisbane had willen blijven maar de tijd die ik heb gehad was zo ontzettend leuk dat ik dat niet achter wil laten... Natuurlijk is het verdrietig om weg te gaan maar het komt nog een hele leuke tijd aan!

Op naar Cairns & nieuwe avonturen!

Dikke kus!

X

  • 05 Maart 2018 - 15:06

    Corrie De Vaan:

    Leuk Viev, ik krijg hele goede zin van jouw verhalen. Dank je wel en voor morgen gefeliciteerd met je Moedertje en liefs van je Oma

  • 01 Mei 2018 - 15:49

    Rubie:

    Heee super schattert! Ik lees deze blog nu pas terwijl je al in nieuw zee land zit! Leuk om te lezen dat je het zo heerlijk hebt gehad met je nieuwe vrienden in brisbane. Ben heeeel benieuwd naar je accent en je rare ozzie stopwoorden. Zin om je te zien boef! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viv

Heeej!! Ik schrijf hier al mijn avonturen over mijn tijd in Aussie en Nieuw Zeeland :) Have fun! X

Actief sinds 10 Jan. 2018
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 5582

Voorgaande reizen:

05 Januari 2018 - 01 Juni 2018

AUSSIE & NZ

Landen bezocht: