Funky February ;) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Viv Pilet - WaarBenJij.nu Funky February ;) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Viv Pilet - WaarBenJij.nu

Funky February ;)

Blijf op de hoogte en volg Viv

04 Maart 2018 | Australië, Brisbane

Door alle chaos en drukte duurde het even wat langer totdat deze versie uitkwam maar hier is ie dan!

Het was afgelopen week erg slecht weer met regen en wind. Ik had helemaal geen jas of paraplu meegenomen omdat ik dacht dat jullie die daar harder nodig zouden hebben dan ik. Kwam helemaal doorweek aan op school omdat ik mijn OV chip (go card heet dat hier) vergeten was... Dit weekend zouden we naar Burleigh Heads gaan. Had van Tommy gehoord dat surfen hier ook heel vet was! Door het slechte weer waren heel veel mensen aan het twijfelen om wel of niet te gaan. Zaterdag was het nog steeds herfstig weer dus hebben Jessy en ik opruim-chill dag gehouden. Zondag ben ik samen met Floor en Sep toch naar Burleigh gegaan. Het was heel gek om weer de hele dag Nederlands te praten haha. De zee was heel heftig, waardoor surfen er voor mij niet in zat vandaag. Maar alle surfers uit Burleigh Heads dachten daar anders over. Zo veeel surfers!!!!! Wat me wel opviel was dat dr maar 2 dames in het water lagen tegenover 30 dudes haha, daar ga ik snel verandering in aanbrengen. Het was echt heel chill om naar te kijken! Ze waren stuk voor stuk allemaal heel goed. Gekker sprongen en bochten. Doordat er zo veel mensen waren was het soms ook een uitdaging om niet te botsen haha. In de middag begon het opeens heel hard te regenen en 5 minuten later was er weer zon. We stonden heel knus met iedereen onder palmbomen. We hebben nog ff op het strand gehangen en zijn toen weer met de trein naar huis gegaan.
Dinsdag en woensdag heb ik ziek in bed gelegen, wat echt mega saai was... Donderdag kon ik gelukkig weer met mijn matties chillen. We zijn naar een uitkijkpunt gegaan, Mount Coot Tha. Het ligt op een berg waardoor je de hele stad kon zien. We gingen er heen om de zonsondergang te zien maar we hadden even niet bedacht dat de zon in het westen zakt en we keken op het oosten uit haha oopsie. We zijn daar gebleven totdat het donker was en de hele stad verlicht was. Het uitzicht was prachtig.
Op 11 februari stond het volgende grote uitje op de agenda. We gingen met een groep van 10 peoples naar Moreton Island! We moesten al vroeg verzamelen om met de bus naar de boot te gaan. Iedereen lag nog half te tukken en werd een beetje wakker in het lekker warme zonnetje op de boot onderweg naar het eiland. Toen we met de boot aankwamen kon je de schipwrakken zien liggen. Er lagen een stuk of 6 schepen die 20 jaar geleden waren aangespoeld en nooit meer weg gegaan zijn. Als eerst begonnen we met kajakken in een doorzichtige kajak. Ik was een team met Jessy en het was echt hilarisch. Nog geen 10 minuten nadat we in het water lagen waren Sep en Mike al omgekiept en hun kajak was naar de bodem aan het zakken haha. We konden heel veel vissen zien door de onderkant van de kajak, alle vissen zwommen onder je door!! Toen we het hele rondje gemaakt hadden mochten we in weddies met handschoenen en snorkel het water in. De kans dat je tegen een schip aan zwom of dr ff op ging zitten was vrij groot dus vandaar al dit materiaal. Dr waren zooooo veel vissen! We kregen van een van de begeleiders viseten waardoor ze allemaal super dichtbij kwamen. Ik vind het altijd heel cool hoe je door een school vissen heen kan zwemmen en ze allemaal niet tegen je aan zwemmen! Doordat die schepen er al 20 jaar liggen is er ook allemaal koraal aan gegroeid. Na een snelle lunch, gingen in een hele vette bus met enorme banden. Na tien minuten snapten iedereen pas waarvoor die banden waren... Het was een hele spannende en hobbelige tocht. Na een half uur rijden kwamen we in de woestijn aan, waar we gingen sandboarden!! We krijgen een houten plankje in onze handen geduwd en dat was het dan. De berg waar we vanaf gingen glijden, zag dr van boven toch best wel steil uit, hihi. Je moest met je bovenlichaam er op liggen en dan voor het board plakken en je ellebogen zo hoog mogelijk houden. En voor ik het wist duwde de guide me al naar beneden, ging echt hard haha. Ik zal een filmpje toevoegen van hoe het er bij mij eruit zag haha. In de namiddag gingen weer naar huis. In de bus begon het zo hard te stormen dat we met allemaal auto's bij een tankstation moesten wachten omdat het te gevaarlijk was?! Het regende zo hard dat het zelf de bus in regende haha. Door de harde wind voelde je het bus een beetje heen en weer gaan, oeeee spannend! En we hebben helle vette bliksem gezien!
Deze week was er moment op school waar ik zelf erug trots op was. Ik was rustig onderwerg met de benenwagen wanneer een vrouw de weg aan me vroeg. En ik kon haar prima uitleggen waar ze naartoe moest!! Nou, als dat niet betekend dat ik ingeburgerd ben dan weet ik het ook niet meer haha.
De laatste paar weken waarbij ik nog bij EF ben, gaan we heel veel mensen weg. Alle studenten die in september zijn gekomen gaan allemaal weg en dat was een hele grote groep. Daarnaast begint school weer in Zuid Amerika dus moeten veel vrienden weer aan de bak. Een van die friends is Sol. Op surf kamp heb ik haar goed leren kennen en vind het heel jammer dat ze weg gaat. Als afscheid zijn we gaan lunchen in een cafeetje dichtbij school. Die avond zijn we met iedereen uit gegaan en was het de laatste keer dat ik haar heb gezien. Die avond had ik nog een afscheid :( Twee van mijn beste vrienden, Marc en Nils, gaan voor een aantal weken reizen. Als goodbye diner zijn we naar het restaurant van Jamie Oliver geweest. En natuurlijk werd ik aangewezen voor het kiezen van de beste wijn haha. De twijfel was nog tussen de valpo en nero d'avola hahahaha. Kan echt niet geloven dat ik dit zeg, doet me heel erg denken aan sinterklaas Rub hahaha. Uiteindelijk toch voor de nero gegaan en iedereen helemaal gelukkig ;) . Ik had risotto met seafood besteld, en och wat was het lekker! De gedroogde hammen hingen aan de bar samen met rijen knoflook. Het was een hele dubbele dag omdat het heel gezellig was maar het ook de laatste keer dat we met zn allen waren.
Zaterdag was er een markt bij het Powerhouse. Het Powerhouse is een oud elektriciteitsgebouw wat nu gebruikt wordt voor horeca, theater en andere optredens. Bij het Powerhouse is een park, New Farm. We zijn met de Ferry hiernaar toe gegaan en hebben allemaal lekkere dingen gehaald op de markt. Tot onze (Nederlandsers) grote verbazing was er ook een kraam met POFFERTJES!! We vertrouwden het niet helemaal toen we zagen dat er geen 'echte' Nederlanders achter stonden haha. Die middag hebben we nog in het park gechilld en toen zijn we terug naar huis gegaan.
Dit weekend is een en al feest want op zondag zijn we naar North Stradbroke Island geweest. Dit is een van de mooiste dingen die ik tot nu toe gezien heb. We, Sep, Emma en ik, vertrokken vroeg om met de trein naar de kust te gaan om daar de boot te pakken. Tot onze verbazing reden er geen treinen... We moesten met de bus naar een andere station om daar met de trein verder te gaan. Ons programma qua transport zag er zo uit: lopen-bus-trein-bus-boot-bus-lopen → en dit was alleen de heenweg haha. Voordat we op een strand neerstreken, hebben we een wandeling langs de kust gemaakt. De zee was heel woest en het waaide super hard. Veel stranden waren dicht omdat de stroming te heftig was. Dr waren overal op de rotsen uitkijkpunten, vanaf daar kon je schilpadden zijn zwemmen! Schildpadden hebben zo iets magisch, vind ik altijd. Toen het wandelen ons te warm werd hebben we een rustig strandje tussen twee rotsen opgezocht. We zijn daarna naar een andere, wat groter strand gegaan. Dit strand was echt heel mooi! Blauwe zee, wittig zand, rotsen, een paar palmbomen en bijna niemand. Zwemmen was nog steeds kansloos met deze zieke stroming. Als ik me liet drijven, had ik zo naar huis kunnen zwemmen ;) Het was voor Emma een van de laatste uitjes want ze gaat dinsdag weer naar huis. Op de weg terug naar huis was iedereen helemaal rozig...
Omdat Emma dinsdag naar huis gaat hebben we op maandag samen gegeten en zijn we gaan lasergamen! Haha, ik had dat zo lang niet meer gedaan en het was zo leuk. We konden unlimited spelen voor $20, wat zeker een goeie deal is. Hierdoor konden we heel veel verschillende soorten teams doen en hebben we ook zombie's vs human gespeeld. Iedereen was zo fanatiek en probeerden zo hard mogelijk rond te rennen ondanks het feit dat dat helemaal niet mocht en de ruimte ook veel te klein daarvoor was. We waren allemaal weer kinderen van 10. Dinsdag Emma uitgezwaaid...
Op woensdag zijn we nog nooit uit gegaan maar horen van heel veel mensen dat de Downunder Bar helemaal het einde is. Hier komen alleen maar studenten en backpackers. Zo gezegd, zo gedaan, wij naar Downunder. Het was heel leuk! Allemaal sing along songs en zwetende mensen hmmm!:)

Het vervolg van deze blog staat onder Funky February 2.0

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viv

Heeej!! Ik schrijf hier al mijn avonturen over mijn tijd in Aussie en Nieuw Zeeland :) Have fun! X

Actief sinds 10 Jan. 2018
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 5583

Voorgaande reizen:

05 Januari 2018 - 01 Juni 2018

AUSSIE & NZ

Landen bezocht: