Rest van Januari - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Viv Pilet - WaarBenJij.nu Rest van Januari - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Viv Pilet - WaarBenJij.nu

Rest van Januari

Blijf op de hoogte en volg Viv

01 Februari 2018 | Australië, Brisbane

Joehoe ben ik weer! Dankjewel lieverds voor alle positieve reacties! Ik werd veel gevraagd wanneer mijn volgende zou komen, dus bij deze :)

(Als je een beetje in dezelfde sfeer als ik wil zitten, moet je '93 till infinity van Souls of Mischief' opzetten tijdens het lezen hihi)

Op 11 januari was de welcome party voor alle nieuwe studenten bij EF! Ik ben heel benieuwd of het super ordi wordt en dat iedereen alles uit de kast getrokken heeft of dat t gewoon chill is. Ik heb namelijk niet mijn gala jurken meegenomen in mn backpack, little problem!
Haha het feestje was heel leuk! Iedereen van EF is heel chill en iedereen staat open voor nieuwe vrienden :) De leraren stonden net zo hard te dansen als wij, super grappig haha. We zijn daarna met z'n 3e nog naar een andere club gegaan. De controle van id is echt heel streng hier. Driedubbel scannings & onderzoekings en mijn id kaartje vonden ze allemaal een beetje gek maar goed we waren binnen! Het was echt hele leuke muziek en donderdag is net als in Amsterdam de avond waarop alle mensen uit Brisbane zelf uitgaan. We stonden tot half 3 tussen allemaal Australiërs te swingen, ik heb genoten!

Op 14 januari was de dagtrip naar Surfers Paradise. Ik had al eerder gehoord dat het hier een klein Las Vegas zou zijn dus ik had me voorbereid op het ergste. Ik wilde het nog steeds wel zien maar dan zou ik met reizen daar niet meer heen gaan. Doordat we er met de trein heen gingen konden we Aussie buiten de stad om ook een beetje zien. De huizen op het 'platteland'/buiten de stad zijn allemaal heel laag en zijn een soort vierkanten. Het deed me erg denken aan Amerikaanse films.
Nou, daar waren we dan. Als eerste doken we een Billabong winkel in om voor een rash vest badpak te kijken. Hoppa, meteen in de pocket. Bij het afrekenen kwam ik met een leuke surf dude in gesprek over wat ik in Aussie doe en heeft ie me tips gegeven waar ik het best heen kan om te surfen! Geloof het of niet, daarna we hebben 'healthy' burgers gegeten en een donatie gedaan aan een goed doel. Helemaal ready om naar het strand te gaan! Lekker plekje gevonden, helemaal geïnstalleerd, lig ik 2 minuten komt d'r een vogel over me heen vliegen en dropt ie zijn poep op mijn been, HMMM! Voor de rest leek het mij wel logisch dat je kan surfen in SURFERS paradise maar dat was niet echt het geval. Je mocht alleen maar tot je middel het water in tussen twee palen waar de lifeguards waren. De golven braken pas op het strand waardoor je niet lekker kon cruisen. Om een gegeven moment begon het vrij hard te waaien en zijn we richting huis gegaan. Het was leuk om gezien te hebben maar het was niet wat ik van AUS verwacht had. Ik raakte een beetje in paniek omdat het niet voldeed aan mijn verwachtingen en dat de rest van AUS ook zo zou zijn. Jessy zei namelijk: yeah it is all like this... Gelukkig is dit later weer bijgesteld, fjieuw!
Het volgende weekend stond Noosa op het programma. Noosa is een plaatsje aan de Sunshine Coast met een heel mooi national park en goeie stranden. Zaterdagochtend vertrok ik samen met Sep, Jessica, Marc, Nils en Mike. We hadden via Airbnb een huisje geregeld en een auto gehuurd. Het was ongeveer 2 uur rijden met veel file, omdat we natuurlijk niet de enige waren die het leuk vonden om naar het strand te gaan in het weekend. Er waren heel veel auto's met surfplanken en sport equipment op het dak. Hierdoor waren mijn hopes weer een beetje up over mijn beeld van Aussie haha. Rond half 1 kwamen we aan en we keken onze ogen uit op het moment dat we binnenkwamen in het huisje. Hoe hadden we als backpackers/studenten dit huisje voor zo weinig geld kunnen fixen?! Sep en ik waren allebei een beetje bang dat we een 0 over het hoofd hadden gezien of zoiets haha maar dat bleek helemaal niet zo te zijn. We zijn meteen naar Main Beach gegaan en hebben daar gechilld tot een uur of vijf. Noosa staat bekend om zijn goeie golven dus ik had m'n hele surfpak aangetrokken om vervolgens op het strand aan te komen waar geen zuchtje wind stond en totaal geen golven waren haha. In de avond hadden we met de girls gekookt en mochten de jongens alles opruimen, goed geregeldddd! Sep en ik hebben een avond Ajax-Feyenoord gekeken, haha ik was voor Ajax en Sep voor Feyenoord dus dat was goed spannend.
De tweede dag wilde we wat eerder opstaan om op tijd naar het National Park te gaan. Sep en ik stonden om 10 uur helemaal klaar om te gaan terwijl de andere nog in hun bed lagen te stinken. We zijn daarna ergens gaan ontbijten en heb ik ergens een board kunnen huren voor 40$ voor een hele dag, dikke prima! Het was nog wel een stukje lopen naar het National Park maar hebben super mooie dingen gezien. Het national park ligt aan zee dus er zijn veel verschillende soorten bays en stranden. Op de weg erna toe, mijn eerste koala gespot. Het lijkt me dus heel chill om een koala te zijn maar goed, met die surfplank onder mijn arm op zoek naar goeie golven. Op het eerste strand was het heeeeeel lang wachten en op een gegeven moment had ik geen geduld meer dus zijn we naar een andere baai gegeaan (Granite Bay) gegaan. Hier waren betere golven en andere surfers dus dat was een goed teken. Iedereen was op het strand geïnstalleerd en ik hobbelde richting de zee. Ik werd meteen begroet door een mede surfer haha. Heel grappig want we hielden elkaar de hele tijd in de gaten wie de volgende golf ging pakken of niet. Later kwam er een jongetje van 8 jaar met zijn vader de kust onveilig maken. Ik keek mijn ogen uit! Wauw, dat jongetje was al een echte surfer. Heel licht blond haar, bruine tan en goeie outfit. Hij liet ons al te graag aan ons zien wat ie kon haha.
Die avond hebben we weer spelletjes gedaan en het was bere gezellig.

Zoals jullie weten deel ik natuurlijk ook DNA met mijn lieve zus dus kon ik het niet maken om mijn spullen geen naam te geven. Bij deze stel ik jullie graag voor aan Patricia, mijn backpack. En mijn board in Noosa had een tijdelijk naam van Harry (Planten Bloemen Natalie?;) )

Afgelopen weekend was het surf camp, YEEEW. WAUW! Mojo surf kamp was fantastisch!!!!!! Dit was echt wat ik me had voorgesteld bij Australië. Surfers met lang blond haar, petjes op, wetties aan en een sick accent. De sfeer was echt geweldig. Bob Marley was de vaste afspeellijst! En het deed me erg denken aan La Marotte. Je sliep in een container of tipi tent, 's ochtends havermoutpap als ontbijt, geen wifi voor 4 dagen en geen spiegels, love it. Zonder internet is echt heel chill rustig maar de berichten die ik daarna kreeg waren: 'oh chill je leeft nog' haha. Geen zorgen jongens, volgende keer zal ik van tevoren aankondigen als ik weg ga ;) Iedereen was heel chill en relaxed. We gingen donderdagavond heen en we hadden vrijdag vrij omdat het Australia Day was. We surften in de ochtend 2 uur en ik had nog twee uur in de middag. Vrijdag gingen wee ook nog op expeditie, op zoek naar kangoeroes. Gevonden! Ik had stiekem verwacht dat ze iets mooier zouden zijn maar ze waren wel cute en ze hoppen heel leuk. Na het eten waren er twee jongens die gitaar speelden en zongen (zie filmpje). Ook werd er op het terrein een kampvuur gemaakt en ging de party daarna verder op het strand. Haha we leek ons een heel goed plan om s nachts te zwemmen, dus zo gezegd zo gedaan. De volgende ochtend moesten om 07.15 alweer klaar staan, pffoeee dat was wel echt ff vroeg. Iedereen lag nog ongeveer te tukken totdat we het water ingingen. Heel grappig, want op het moment dat je het water instapt is alle moeheid weg. Wat echt heel vet was, was dat we dolfijnen zagen zwemmen toen we nog op het strand stonden. Ik liep verder het water in en in een paar golven voor mij zagen we een schildpad! Het was echt een heel mooi gezicht, dat ie mee bewoog in de golf :) Na twee uur shakas in de lucht te hebben gegooid, was een dutje toch wel een goed idee. De lunch was een chille bbq en daarna weer de plank op. Ik werd wel een beetje zenuwachtig toen we een andere plek gingen zoeken om te surfen en ik iemand 'shark' hoorde zeggen. Geeun idee of het echt zo was maar ik ging toch voor de zekerheid maar ff op mijn boord liggen. Ohja en, voor de mensen die dit nog niet wisten, ik ben altijd best bang geweest voor de zee. Vond het veel te indrukwekkend met al die heftige geluiden enzo maar na een vakantie in Italië ben ik daar ooit overheen gekomen en daar ben ik nu heel blij mee. Ook ben ik een soort spastisch voor waterplanten of dingen aan mijn voeten die ik niet kan zien. Duuuuus toen ik hier s middags ging surfen waren de golven heftiger dan s ochtends, ze waren hoger en maakte daardoor meer geluid... ook stond de stroming zo dat je eerst door een jungle van water planten en takken moest. Toen ik op een gegeven moment een golf pakte en aan het einde van de golf me liet vallen belanden ik in die jungle van viezigheid. Vervolgens kwamen en de hele tijd golven over me heen en raakte ik helemaal verstrengeld in de planten, ik in paniek. Naja dat heb ik ook overleefd dus laat maar komen met de rest van mijn reis ;) !
Het was zo chill om te surfen, ook nog andere dingen te doen overdag, s avonds bieries te drinken en te chillen en de volgende dag weer precies hetzelfde. Mojo heeft kleding waarop staat: livin' the dream. EN HOE! Wah, ik ga sws terug als ik ga reizen :) het was een heel geslaagd weekend en stom om weer naar huis te gaan.
Toen ik huis kwam was het wel heel gezellig om Jessy en de boiz weer te zien. 'Vivian, we've missed you.' 'I've missed you too guys.
Op school is het bijna altijd hetzelfde dus vandaar dat ik niet heeul uitgebreid daarover schrijf... Mijn docent is heel enthousiast en tevreden dus das top! Australische slang komt dr al steeds beter in :) Gday mate! How ya doing, ay? Ya wanna cuppa in ya tugs at the barbie on Straya Day? Volg je t nog ;)
Wel gek, want er gaan nu al mensen uit mijn klas weg. Veel mensen die in September gekomen zijn, gaan over twee/drie weken weg :( Een van mijn beste vriendinnen uit Frankrijk gaat dan ook... Maar ja dat hoort erbij!
Ohja, dit is ook nog gebeurd → ik heb me definitief ingeschreven voor mijn studie in Utrecht! (U haha @Sep) Wah, spannend maar dat is het volgende avontuur voor als ik terug ben :)
De tijd gaat echt snel, ik ben hier alweer bijna een maand! De eerste paar weken heb ik doordeweeks niet zo heel veel gedaan omdat het even wennen was maar vanaf deze week heb ik vol programma. Doordeweeks is gereserveerd voor Brizzie en de weekenden voor tripjes, goeie toch?! Wat ik heel fijn vind hier is dat je hier heel erg in het moment leeft. Ik denk dat ik daardoor veel meer stilsta bij wat ik allemaal doe. Het blijft gek dat ik aan de andere kant van de wereld zit. Ik zou het liefst deze avonturen met jullie beleven en alles aan jullie laten zien!
Op het moment ben ik mijn blog aan het schrijven in de Botanic Garden. Heeel gek om midden in de stad zoveel groen te zien maar zeker heel mooi!

Ik hoop dat ik veel foto's kan toevoegen zodat jullie een beetje een beeld krijgen van hoe het eruit ziet. Anders blijft het gewoon jullie fantasie, wat ik ook wel heel leuk vind ;)

Van wat ik van iedereen hoor is dat alles op rolletjes loopt daaro.

Geniet van jullie dag moppies!

Heel veel dikke zoenen!

XX




  • 01 Februari 2018 - 09:53

    Jannet:

    Lieverd wat heerlijk om jouw enthousiaste verhaal te lezen.Super leuk en zo echt op reis.
    Ben ondertussen best nieuwsgierig naar een opname van jouw accent..........
    lfs

  • 05 Februari 2018 - 00:05

    Corrie De Vaan:

    Hi Vief, mooie verhalen!!!!!!! Ga je mailen, heel veel liefs van je grootmoeder

  • 16 Februari 2018 - 07:09

    Sannie:

    Leuk dikkie, hele cutie fotos erbij

  • 16 Februari 2018 - 07:10

    George:

    Hee vivi,

    Ahh jaa Noosa is zo fijnnn, je hebt daar ook de fairy pools gespot misschien?
    Brisbane is ook heel fijn, hun nep strandje en het gebiedje daaromheen maakte me heel blij haha. Plus de Botanical Gardenss en dus idd Bean hihi. Heel benieuwd wat je daar nog meer allemaal gaat ontdekken.
    Je ‘Australisch’ klinkt al heel chil, lekker bezig!!;-) En wat gaaf dat je al zo veel in de golven ben geweest.

    Hele dikke kus!

  • 16 Februari 2018 - 07:10

    Sannie:

    Hey its me again blijkbaat was een deel van mijn beticht nientleuk genoeg want die heeft ie niet gepost, maar ik zei geniet van je laatste paar weekies school en de voorzichtig bij het surfen

  • 22 Februari 2018 - 19:59

    Harry Planten:

    Liefste geweldigerd!!

    Wat een heeeerlijk verhaal. Smullen! Hoe is het inmiddels met Patricia? Kan ze al surfen? Ik had je graag gezien tussen de waterplanten en de smurrie...held op sokken! Heb je ook zeker niet van een vreemde :)

    En wat goed te lezen dat je poepeloerus hard aan het genieten bent...groot gelijk! Ik kan niet wachten op de volgende aflevering. Ik mis je bergen erg hier, en kan niet wachten samen een keertje te surfen. Heel veel liefs en zoenen!

  • 06 Maart 2018 - 11:41

    Anna:

    Wauw viv! Veel te laat met het lezen hiervan maar ben even een inhaalslag aan het maken ;) klinkt echt te gek!! Wat fijn dat je zo aan het genieten bent! Trots op je! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viv

Heeej!! Ik schrijf hier al mijn avonturen over mijn tijd in Aussie en Nieuw Zeeland :) Have fun! X

Actief sinds 10 Jan. 2018
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 5568

Voorgaande reizen:

05 Januari 2018 - 01 Juni 2018

AUSSIE & NZ

Landen bezocht: