Eerste paar dagen in Brisbane met EF - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Viv Pilet - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Brisbane met EF - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Viv Pilet - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Brisbane met EF

Door: Viv

Blijf op de hoogte en volg Viv

10 Januari 2018 | Australië, Brisbane

Lieve mensen,
Daar ben ik dan, vanaf de andere kant van de wereld! Wauw het is nu al zo leuk hier! De eerste dag kwam ik aan na een reis van ongeveer 24 uur. Ik liep door de deuren op Brisbane Airport en er viel een warme deken over me heen. Elke dag sowieso meer de 25 graden en als het daar onder is is het ook wel echt slecht weer volgens veel mensen hier haha. Met de taxi naar Student One. Student One is een studentenflat waar niet alleen EF studenten wonen maar ook mensen van andere scholen en natuurlijk Australische studenten. Toen ik aankwam werd ik heel fijn ontvangen door Daniel, een medewerker van EF die ook in SO woont. Hij heeft me het hele gebouw laten zien. Super fijn er is hier een gym, games kamer, bios achtig room, gezamenlijke keuken, buiten bbq en was enzo. Daarna heb ik een beetje gechilld op mn kamer en ben ik boodschappen gaan doen. Toen ik over straat liep liep ik meteen typische Australische ordinaire chick tegen het lijf. Ze hebben lagen make up op & jurkjes waar hun tieten en billen ongeveer uit rolde. Ik vroeg me echt af waar ik beland was haha. Geordie Shore misschien? Wat me al de hele tijd op viel was het feit dat mensen echt extreem aardig zijn, is echt heel gezellig. Terug op mijn kamer heb ik mn backpack uitgepakt en viel ik als een blok in slaap. Om de ochtend erna om 05.00 wakker te worden, top! Got to love the jetlag ;) Zondag had ik nog de hele dag vrij en die middag kwam mijn kamergenootje, Jessica. Jessica komt uit Zwitserland en heeft al 5 weken gereisd voordat ze hier kwam. Ik ben echt heel blij dat ik geen chinees/frans meisje al roomie had... We zijn meteen samen eten gaan halen en hebben een beetje gewandeld door de stad. Brisbane is een rivier stad dus overal heb je cafeetjes en restaurantjes langs de rivier, super mooi! We zijn buiten gaan eten en ontmoette 2 jongens ook uit Zwitserland die ook een engels cursus doen maar bij een andere school. Ze praatte de hele tijd Duits met elkaar dus ik denk dat als ik thuis kom niet alleen mijn engels verbeterd is maar ook mijn Duits ahah nee sike.
Maandag: eerst schooldag/introductie.
We verzamelden met alle EF studenten uit SO in de lobby waar Daniel op ons wachtte. Gezellig met zn alle in de bus naar school. Op dat moment ontmoette ik nog 2 Nederlandse meisjes en een Zweeds meisje. Op school stond de hele staff voor ons klaar om ons keycords te geven, een prachtige slaperige foto van ons te maken en ons wegwijs te maken. Na 10 minuten hadden we meteen een speaking test. Ik natuurlijk weer helemaal zenuwachtig maar ik bedacht me toen dat het echt geen reet uitmaakt hoe je het doet omdat je er toch bent om nog meer te leren en meer dan je best kan niet doen (toch pap en mam ;)). We kregen daarna een rondleiding door de wijk waar de school is en het deel aan de rivier. De hele sfeer is de stad is heel relaxed en vrij ofzo. Dichtbij school zijn veel cafeetjes waar je lekker kan lunchen waar wij als EF studenten korting krijgen, score!
We zijn met zn 6e, 2 nl meisjes+Jessica+zweeds meisje+deens meisje, gaan lunchen, was heel leuk! Een aantal van die girls doen Cambridge dus zij moesten nog een toets maken. Ik ben vanuit school naar huis gelopen. Het uitzicht over de rivier is heel mooi en het is wel gek om in een stad te zijn waar echt veel hoge gebouwen zijn. Toen Jessica uiteindelijk weer thuis was na de toets zijn we boodschappen gaan doen, hebben we gekookt en heeft een van de nl meisjes (Sep) meegegeten. Beneden waar we aten kwamen we die andere zwitserse gasten weer tegen en we zijn erover na aan het denken om tijdens ef met hun naar Byron Bay te gaan. Ze kunnen alle drie rijden dus we zouden dan met de auto kunnen, super chill!
EF organiseert zelf ook veel activiteiten (waar je dan wel voor moet betalen) maar het ziet er echt heel leuk uit! Dr is een surf weekend bij Spot X, een weekend naar Byron Bay & whale watching. Heb echt heel veel zin om op avontuur te gaan. Het is nu nog een beetje kijken hoe alles werkt en gaat maar het komt vanzelf wel.
Het is wel gek om te bedenken dat jullie precies het tegenover gestelde ritme hebben van wat ik heb. En Roos in Vancouver een dag 'achterloopt' op mij haha. Contact met Car is wel makkelijker omdat we nu maar 2 uur verschillen. :))))))
Thuis heb ik natuurlijk alle filmpjes gezien maar het voelt zo gek om dan nu zelf in dat filmpje te lopen. Het is echt een droom! I'm really living the dream! En om dan te bedenken dat het alleen maar beter word en dat ik hier nog 5 maanden ben, maakt me heeeeul blij!
Voordat ik naar school ging: Vandaag is mijn eerste echte lesdag! Spannend :)
Nadat ik school had gehad: Het was echt leuk!! Ik ben ingedeeld in C1 en ik schrok een beetje want dat ik echt hoog maar goed daar ging ik dan. Super leuke docent, met haar had ik de speaking test ook. Ze is heel jong en maakte de hele tijd grapjes wat heel chill was. De helft van mn klas waren nieuwe mensen en de rest zit er al een paar maanden. De les was vrij makkelijk dus das was leuk. Je moet heel veel praten en je leert daardoor heel snel. Het enige wat je hier kan doen is engels praten. We moeten elke (!!) vrijdag een presentatie geven, een schrijfopdracht inleveren en een unit test doen. Lekker druk meteen. Ik heb ook SPIN class wat inhoud dat je andere skills gaat ontdekken. Ik heb dinsdag Art&culture gehad en ik wilde het meteen laten vallen maar aan de andere kant ga ik dit echt niet uit mezelf doen dus misschien wel leuk om nu te doen. We gaan dan 1 van de twee lessen die straat op en naar musea om art te bekijken. Ook leren we veel over de geschiedenis van AUS. Woensdag heb ik listening gehad wat vrij saai was maar ik denk dat ik dat ook vol ga houden, na 6 weken veranderd het toch weer. Ik vind het heel leuk om weer actief dingen te doen, mensen te leren kennen en de stad te ontdekken.
Ik heb vandaag (woensdag) mijn hoofddocent ontmoet, Ben Hunter. Hij is heel chill. We hadden meteen een gesprekje over wat je graag wil hier en dat soort dingen en hij was meteen heel enthousiast :)
Ik zit nu in een cafeetje BEAN, wat George had aangeraden. Hele lekkere koffie en ik ga zo lunchen.

Ik ben echt heel blij!!

Heb een fijne dag daar jongens!

Mis jullie!

Mega veel liefs!!

xx=

  • 10 Januari 2018 - 04:48

    Carlijn:

    LOVE IT!!!

  • 10 Januari 2018 - 07:59

    Jannet:

    Erg leuk om te lezen hoe jij het daar allemaal beleefd viv.En wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt.Goed begin! les

  • 10 Januari 2018 - 10:12

    Alaïa:

    Jaaaaaa Vivi!!!
    Zo happy dat je het zo naar je zin hebt en blij bent. We wisten allemaal wel dat het meteen helemaal goed zou komen! Keep us posted en geniet.
    Joe!

  • 10 Januari 2018 - 10:42

    Anna:

    Wauw viv! Klinkt waanzinnig leuk! Om jaloers op te zijn ;)

  • 10 Januari 2018 - 11:09

    Martine:

    Wauw Vivi, meteeen al helemaal je drive gevonden! Tuurlijk ga jij een geweldige tijd meemaken!! En vet leuk idee van die blogs! Enjoyy xx

  • 10 Januari 2018 - 11:27

    Sanne:

    Super leuk dikkie!!! Geniet er van en stop er ook wat fotos in als her kan!!

  • 11 Januari 2018 - 00:15

    Corrrie De Vaan:

    Lieve Vief, wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt en gelijk mensen ontmoet waar je een klik mee hebt!
    Hartstikke goed dat je jezelf de kans geeft kennis te maken met dingen die je in eerste instantie niet zo aanspreken, applaus Vief! Ik ben vandaag genezen verklaard van m'n longontsteking, waar ik heel blij over ben... Lieve Vief, ik kijk uit naar je volgende bericht. Een hele dikke kus van je Nimweegse Grootmoeder

  • 11 Januari 2018 - 14:23

    Chris:

    Leuk om mee te genieten van je verhaal en enthousiasme!!!!

  • 11 Januari 2018 - 19:24

    Mariek:

    He nicht, wat een geweldig leuk verslag. Fijn dat je start zo ontspannen en chill is. Veel plezier dununder daaro. Xxx

  • 12 Januari 2018 - 21:53

    Viev Groupies_284:

    Liefste Ozzy!!
    Wauw wat een goed begin! Wanneer komt blog nummer 2? En komt er ook een tv serie? Wij liggen hier nu op de bank in les contamines en hebben je blog verslonden. Uitschrijven in Utrecht en inschrijven bij de hoera lostornen diensten! Heel veel liefs en zoenen

  • 13 Januari 2018 - 16:45

    Opa Henk:

    Lieve viv.Wie had dat gedacht dat ik als ik opa van jou nog zo’n contact kon hebben met jou.Ik vind het een fantastisch verslag.Verder zal je vast nog veel nieuws tegenkomen in je Engelse studie waarmee je altijd wel wat kan bereiken.Fijn dat je nu al zoveel contact hebt kunnen maken.Ik zie uit naar het volgende blog.Groet van een nieuwsgierige opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viv

Heeej!! Ik schrijf hier al mijn avonturen over mijn tijd in Aussie en Nieuw Zeeland :) Have fun! X

Actief sinds 10 Jan. 2018
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 5576

Voorgaande reizen:

05 Januari 2018 - 01 Juni 2018

AUSSIE & NZ

Landen bezocht: