Hello mates! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Viv Pilet - WaarBenJij.nu Hello mates! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Viv Pilet - WaarBenJij.nu

Hello mates!

Blijf op de hoogte en volg Viv

10 Oktober 2018 | Australië, Melbourne

Wiehoe daar ben ik weer! Ondertussen ben ik natuurlijk allang weer terug in Nederland maar dat betekend niet dat ik al mijn verhalen al verteld heb. Er komen zeker nog een aantal blogs aan. Ik beleef mij avonturen hierdoor nog een beetje een keer.
Svea en ik hadden dus een nachtbus naar melbourne genomen en kwamen om 07.00 aan. We hadden ergens gelezen dat ze in dit hostel ook vroeg inchecken deden maar toen we aankwamen was dit niet het geval, bammer! Om de tijd te doden zijn we bij een leuk spaans tentje gaan lunchen. We waren helemaal gesloopt van de busrit dus veel konden we vandaag niet doen. De volgende ochtend zijn we naar St Kilda gegaan. Dit is een gedeelte van Melbourne aan het strand. Omdat Melbourne zo bizar groot is moesten we eerst een half uur met de trein en daarna nog een wandeling. Het was super rustgevend en peacefull.
Dezelfde dag hebben we de trein nog een stukkie verder gepakt. We kwamen uit in Brighton. Brighton is een wijk, ook aan het strand en staat bekend om de bathing boxes. Het zijn eigenlijk gewoon strandhuisjes maar we hebben allemaal leuke kleuren en tekenen. Het leek hier net de kalverstraat haha. Het was heel druk en iedereen wilde een gezellige foto.
Omdat Svea bijna naar huis gaat willen we zo veel mogelijk doen en zo veel mogelijk van de stad zien. Heel dichtbij ons hostel is de Victoria Market. Ik heb in mijn hele leven nog nooit zooooo'n grote markt gezien. Het was heel leuk om weer allemaal lekkere hammetjes, kaasjes en goed lekker brood te zien. We zijn echt typische backpackers want we hebben denk ik alle gratis proef dingen die er waren geprobeerd haha. Aaaah, ik mis kaas zo erg! Dr was nog veel meer dan alleen eten te koop op de markt. Na de markt zijn we naar de bibliotheek gegaan. In het begin was het niet heel interessant maar toen kwamen in het oude gedeelte en jeetje! Het was net alsof je in Harry Potter stond. Veel hout, schaaktafels en koepel en veel mooie ramen. We hadden nog een ding op het programma en dat was Hosier Lane. Melbourne staat bekend om de art en er is overal graffiti. Hosier Lane is een van de bekendste straatjes in Melbourne waar heel veel graffiti is. Toen we daar aankwamen was een dude bezig met een nieuw kunstwerk, echt vet als je dat goed kan.
Svea was echt heel zenuwachtig om terug te gaan naar Duitsland en keek er heel erg tegen op. Het was daarom nog stommer om dag te zeggen. We hadden beide besloten vrij kort dag te zeggen omdat we allebei wisten dat we anders in tranen zouden eindigen haha. Het was heel gek om weer alleen te zijn na zo lang met Svea te zijn geweest. (fun fact, ik heb een week geleden weer met Svea gefacetimed en het was nog steeds beregezellig:!) De dagen daarna heb ik vrij rustig aan gedaan. Ik ben naar Backpackers World Travel gegaan om Tasmanie te boeken maar na een uur gepraat te hebben met iemand daar heb ik besloten om niet naar Tassie te gaan en 5 weken naar Nieuw Zeeland te gaan ipv 4 weken. Het was allemaal super kort dag maar wel allemaal gelukt en twee dagen later vloog in naar NZ. Ik ben ook naar het Australian Open Tennis Park geweest. Het was echt heel grappig om daar te zijn. Het was dan wel uitgestorven maar toch herken je veel dingen van tv. Het was mega raar om altijd alles op tv te zien omdat het aan de andere kant van de wereld maar er dan vervolgens toch nog te staan. Als ik thuis ben ga ik sparen voor een ticket naar Melbourne en een ticket voor de AO :) Hierna ben ik naar de botanical garden gegaan en heb ik daar gechilld. Ik ben in totaal best lang in Melbourne geweest en was op zich wel weer toe aan wat nieuws. De laatste dag was ik echt aan het wachten om naar Nieuw Zee te gaan haha.
Vandaag sluit ik mijn tijd in Aussie af en ga ik richting Nieuw Zeeland. Het was wel een soort van moeilijk om hier weg te gaan. Ik heb zo'n ontzettend leuke tijd gehad. Soms kijk ik mijn foto's terug en mis ik sommige plekken heel erg. In de tijd dat ik in Australië ben geweest, heb ik zo veel dingen gedaan dat ik soms zelf dingen vergeet. Het lijkt zo lang geleden dat ik naar school ging in Brizzy maar aan de andere kant kan ik me nog zo goed herinneren dat ik op Schiphol stond. Deze afgelopen 4 maanden hebben een erg grote indruk gemaakt en hebben me in zekere zin ook wel veranderd (op een goeie manier haha). Het is weer tijd om verder te gaan. Not goodbye, but a see you soon!
Goed, op naar het vliegveld! Ik was best vroeg weg gegaan en kwam vrij vroeg op de airport maar dat was achteraf wel nodig :) Wat ze in Aussie dus hebben is dat je je eigen bagage op de band zet met labels enzo. Nja ik mijn label geprint, moest ik dr nog een voor mijn skateboard... Een dame van Air New Zealand heeft me geholpen. Dikke prima, maar toen ik mijn bagage weg wilde brengen had ik geen geldige boarding pass, lekker handig! Een andere dame vertelde me dat ik een ticket van NZ terug naar Aussie moest hebben anders kon ik niet mee op deze vlucht. Ik naar t flight centre met al mijn spullen, vlucht geboekt, weer terug en nu kreeg ik wel mn pass. Ik moest nog ff 10 minuten lopen om mijn skateboard te droppen bij oversized en weer terug om door super strenge security te gaan. Nou, ik zat eindelijk op mijn reet en had nog 45 minuten tot we zouden vliegen. Ik heb bijna de hele vlucht geslapen en we waren er zo. Het tijdsverschil was toch verwarrender dan ik had verwacht. Ik was best gesloopt van het reizen en was vet vroeg naar bed gegaan. Rond een uur of twaalf kon ik nog steeds niet tukken. Toen was het moment dat ik er achter kwam dat het twee uur tijdsverschil is met AUS. Ik viel rond 3 in slaap en moest de volgende ochtend om 6 weer op. Goeiemorguh, mijn kiwi avontuur gaat beginnen!!
Mijn eerste bus zat vrij vol en ik zat helemaal achterin. Super toevallig, ik kwam een meisje tegen waarmee ik een tour gedaan heb in Cairns. Iedereen was erg stil, kwam waarschijnlijk ook door de vroegte en dat mensen vaak met zijn tweeen/drieen reisden, maar het was nog niet echt gezellig. Op dit moment dacht ik echt, fack straks word het helemaal niet zo leuk als iedereen gezegd heeft en zit ik vijf weken met deze peoples in de bus... de moed zakte me een beetje in de schoenen en moest ook heel erg wennen aan het weer. Ik had even niet bedacht dat het herfst/begin winter is in Nieuw Zee en had gelukkig een jas gekocht in Bondi Beach.
En we zijn in Paihia! Het is een heel klein dorpje in The Bay Of Islands :) We zitten met veel Kiwi peoples in hetzelfde hostel. Veel mensen waren gefocust op zichzelf en stonden niet heel open voor nieuwe dingen. Ik was daarnaast ook van de enige die 4 nachten bleef ipv 2. De tweede dag, kwam er nog een bus van Kiwi en ik zou met deze mensen mee terug gaan naar Auckland. Het is een hele gezellige groep en betrokken mij meteen bij alles. Dr zijn twee meisjes uit Nederland die hun bachelor op de hotelschool hebben afgerond. De rest van de groep is allemaal Engels. Ik kwam er achter dat ik een hele lange tijd met deze mensen zal gaan reizen maar helaas op mijn verjaardag niet met hun ben. Ik was heel blij dat ik in iedere geval deze lieve mensen had en niet met die saaie dozen zat. We zijn meteen een wandeling gaan doen naar een look out point. Het was de perfecte gelegenheid om iedereen beter te leren kennen. Die avond hebben we met zn alle gekookt en een paar bieries gedaan. De volgende ochtend stond een dagtour naar Cape Reinga op de planning. Dit is het meest noordelijke puntje van het land. We vertrokken om 06.00 s ochtends omdat het een hele lange rit was. Het uitzicht was echt heel erg mooi. Op deze plek botsten twee zeeeen tegen elkaar. Beide zeeen hadden een andere kleur waardoor het een heel vet effect had. Bij de vuurtoren stond een wegwijzer die liet zien dat we veel dichterbij de zuidpool waren dan Londen. Na een uurtje waren we op een plek aangekomen waar je kon sandboarden. Na het sandboarden zouden we naar 90 mile beach gaan maar little problem... we kwamen vast te zitten met die enorme bus in los zand. We hebben 4 uur moeten wachten. Voor 1.5 uur hebben we geprobeerd er uit te komen maar zonder succes. Er was een andere bus onderweg die ons er uit zou halen maar na een uur kregen we te horen dat iemand in die bus een vinger had gebroken en ze naar het ziekenhuis moesten. Onze chauffeur was ook niet de slimste want hij had zn radio ff op stil gezet en daardoor kon niemand m bereiken. Goed, na 4 uur kwam er een tractor en toen zijn we eruit gekomen. We hebben de helft van de tour gemist en als troost kregen we gratis fish and chips en 30$ terug. Dikke prima! De volgende middag ging ik op een boot tour om alle eilanden van The Bay Of Islands te zien. Paihia is bekend voor 'hole in the rock' maar omdat de zee te heftig was konden we daar niet heen. De eilanden waren van zichzelf al heel mooi maar ik baalde wel. Haha, niet de gewenste start van mijn reis maar misschien zal karma het een keer terug geven later in mijn reis ;)
De volgende ochtend pakten we de bus naar Auckland. Ik was hier vorige week maar voor een nacht geweest en vond er toen niet zo veel aan dus was benieuwd hoe het nu zou zijn. We kwamen einde van de middag aan en gingen de volgende ochtend naar Hot Water Beach. Iedereen was te lui om te koken dus we zijn pizza gaan halen en hebben een paar potjes pool gespeeld. Ohja, poolen is tijdens mijn reis in NZ echt een ding haha. Van wat ik van Auckland gezien heb ben ik niet echt onder de indruk maar dat komt misschien ook doordat ik dr alleen s avonds geweest ben. Er waren veel homeless mensen en junkies. Toen we de bus naar HWB hadden ontmoetten we de mensen waarmee we waarschijnlijk een groot deel van onze reis mee zouden doorbrengen. De hele bus zat vol en ik heb sinds die dag Jack als bus buddy. Toen we aankwamen in Hot Water Beach gingen we meteen weer in de bus naar Cathedral Cove. Er zit hier een heel groot gat in een rots en allemaal rotsen die uit het water steken. Liefhebbers van Macklemore, een deel van de videoclip van Can't hold us is hier opgenomen :) We hadden heel optimistisch onze zwemoutfits aangedaan maar toen we daar aan kwam was het toch net wat koud. Desalniettemin vond ik dat we er gewoon voor moesten gaan dus renden Jack en ik als eerst de zee in. De stroming was niet normaal sterk en het was inderdaad heeeul koud maar de andere kwamen ook al snel. Na een frisse duik en goeie foto's gingen we weer terug naar het hostel. Waar HWB om betekend stond is de natuurlijk hot pools. We moesten wachten tot na twaalven om low tide te hebben. We zijn toen naar het strand gegaan en hebben gaten gegraven in het zand. De gaten vulden zich automatisch met HEET water. De activiteit van de aarde was zo dichtbij dat het het grondwater opwarmden. Het was echt sick om mee te maken.
De volgende ochtend gingen we weer vroeg op pad maar Waitomo. Dé activiteit in Waitomo is 'caving'. We gingen met een klein groepje met zwembanden en hele mooie wetsuit outfits de grot in. Het was klimmen en klouteren en van watervallen springen met die zwembanden. Er waren ook 'glow worms'. Dit zijn kleine beestjes die aan het plafond van de cave zitten en hun poep is hetgeen dat licht geeft haha. Aan het einde van de tour moesten we allemaal onze hoofdlamp uit doen en moesten we in het donker de weg naar buiten vinden. Het was me een partijtje spannend haha! Die avond heb ik sinds een heeeeule lange tijd weer in een eenpersoonsbed geslapen en het was heerlijk!
In de volgende blog gaat het over Hobbiton!! Stay tuned!!